neděle 6. července 2014

Travelling in Brittany!


Zdravím všechny!
Jak si prozatím užíváte začátku prázdnin? Já jsem ty své nastartovala ideálně - několikadenním putováním po francouzském poloostrově Bretaň. 
Navštěvovali jsme mnoho měst, katedrál (moje nejméně oblíbená část) a dalších kulturních památek, či středověkých vesniček. Procházeli jsme se po plážích, zkoumali jsme bretaňské pobřeží a jeho mysy. Přecpávali jsme se bagetkami a croissanty, ochutnali jsme šnečky (ti jsou mimochodem naprosto výborní) a mušle, bretaňské sušenky a speciální výbornou čokoládu. Také jsme se byli podívat v Oceánopolisu, kde mají například několik druhů žraloků a spoustu dalších mořských zvířátek! Poslední den jsme si užili v Paříži - plavba lodí po Seině, návštěva Eiffelovky... Dokonce jsme se zapovídali s černochy ze Senegalu, kteří nám ještě upletli náramky! Vše jsme to završili parádní večeří v latinské čtvrti. 
Najeli jsme dohromady přes 4000 km, ale moc jsme si celou dovolenou užili! 
A kde jste byli/budete Vy? :)

Bylinná zahrádka za katedrálou v Chartres.

Zahrady v Chartres.
V každém obchodě se suvenýry jsem viděla tyhle postavičky. Nemám ani tušení, jak jsou spojené s Bretaní, ale moc se mi líbí.
V téhle místnosti na Mont-Saint-Michel bývají různé výstavy. Během naší návštěvy zde ale bylo "jen" velké množství žároviček.
Prostory na Mont-Saint-Michel.
Mont-Saint-Michel. Minulý rok jsem navštívila menší anglickou verzi Mont-Saint-Michael, která se mi líbila více než tahle originální ve Francii. Vedla tam taková pěkná kamenná cestička, kdežto sem je vybudovaná přímo silnice, jezdí sem autobusy a taky tohle místo navštěvuje ohromné množství turistů.
Krásné pobřeží na Cap Fréhelu. V pozadí je maják, na který jsme si taky vyšli.
Už si nejsem jistá v jakém městě jsme navštívili tuhle katedrálu. Bylo jich tolik, že se mi už všechny míchají dohromady. :D
Ještě před tím, než nás majitel s úsměvem vyhodil ven s tím, že má ještě zavřeno (proč tedy má před otevřenými dveřmi do obchodu ceduli s nápisem "Degustace"?!), jsem stihla pořídit tuhle fotografii. Dali byste si?
Nádherné Růžové pobřeží!
Jedna z těch povedenějších fotek z Oceánopolisu v Brestu.
A moje nejoblíbenější foto z Oceánopolisu.
Doslova na každém rohu se v Bretani nachází krásné hortenzie. Je to nádherná dekorace!
Děkuji neznámému muži za pózování. :)
Taková krásná plážička se nachází hned u města Douarnenez.
Douarnenezský přístav.
Cestou z Pointe du Van na Pointe du Raz.
Z té samé cesty.
Krásná písečná pláž  uprostřed dvou mysů. Škoda, že jsme měli na koupání tak málo času. :(
Takové baráčky jsem v Bretani potkávala často.
Tohle je asi tak 1/50000 ze všech Menhirů nacházejících se v jižní části poloostrova.
Tohle bylo asi to nejhezčí na městě Vannes.
Varhany v jedné z mnoha katedrál.
Pohled z lodě.
Pohled z Eiffelovky (překvapivě). Pár minut po pořízení této fotky už mrakodrapy v dáli nebyly vůbec vidět, jelikož se přihnala jedna z mnoha velkých přeháněk.
Klasická fotka Eiffelovy věže.
Eiffelovka z rybího oka.
Být v Paříži a nemít selfie s Eiffelovkou? 
A poslední fotka Eiffelovky. :)
Doufám, že se Vám dnešní článek líbil. Z Francie připravím ještě jeden článek a to z jednoho konkrétního místa - nechte se překvapit jakého! :)

Krásný zbytek dne!

1 komentář:

  1. úžasne :) teraz by som hned nasadla do lietadla a tam ! :)
    Pozývam ťa na moju giveaway :)BellesFleurs

    OdpovědětVymazat